Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23a32v74e21l 21H16o45r83á87k 8911903765522

Může být Islám příčinnou „zla“ na Blízkém východě? Pokud pozoruji, tak to zlo na Blízkém východě představujeme my, bez toho si tam žili podle svého a nezatahovali do toho nějakou demokracii a lidská práva.

3.4.2017 11:59

R52u74d28o67l72f 33S53t51a18r54y 6808447358

Podle zkusenosti jsou islam a demokracie neslucitelne. Jestlize se doposud zavedla v nektere islamske zemi demokracie, vetsinou si vjeli siite a sumite do vlasu a bylo po demokracii. Zatim se v techto zemich nejlepe osvedcila diktatura. I v pseudodemokratickych islamskych zemich islamska elita okrada obyvatelstvo tak, ze toto emigruje. Jak se zda, zde vitezi praxe nad thorii.

3.4.2017 11:37
Foto

V49l46a64d26i49m66í95r 15Š22ť62a14s65t46n92ý 1271636205133

Dal jste si s tím sice práci, ale výsledkem je, že na základě studia mnoha expertů a myslitelů říkáte mnoha slovy téměř nic. Když na sobě budete ještě chvíli pracovat, dosáhnete dokonalosti, která se měří jednotkou bohoušek. 1bohoušek = žvanění na neomezenou dobu se sdělením nula.

Největší vypovídací hodnotu má nakonec ten závěrečný citát Jiřího z Poděbrad, který možná není jeho, ale se kterým by souhlasila většina lidí, kteří mají ještě hlavu na přemýšlení. Je to totiž ten selský rozum a vědomí, že pokud něco plně nechápu nebo tomu nerozumím, mám být ve střehu a tzv. předběžně opatrný, místo toho, abych skákal na pitomá hesla politiků typu "My to dokážeme".

3.4.2017 8:29

J66a70n 32B68u63r58d62a 4392649181312

Ach, jak jste vtipný. Až vyrostu, chci být také takový. Jinak samozřejmě nesouhlasím, že text neříká nic.

3.4.2017 9:03
Foto

V31l54a31d67i45m86í76r 20Š64ť47a49s68t97n70ý 1391916285353

Vezměte na milost ten selský rozum, vtip přijde s ním. Mimochodem, selský rozum je, mimo jiné, také obsahová zkratka, ta by vašemu řečnění pomohla.

3.4.2017 9:43
Foto

F67i37l11i50p 57V75a32j72d44í80k 8283326320121

Statistikou lze dokázat cokoliv. Jinak souhlasím s tím, že politický systém země je výsledkem mnoha faktorů a proto nějaká tabulka s islámem na ixové ose a lidskými právy na ypsilonové je docela k ničemu. Pokud chcete pochopit islám tak musíte studovat islámské texty. A to jestli si ty islámské texty někdo stáhl v PDF nebo byl v hospodě je naprosto irelevantní a to, že na to pokukazujete spíš ukazuje, že nemáte proti kritikům islámu žádné reálné argumenty, tak na ně takhle hážete špínu.

3.4.2017 1:07

J84a12n 55B90u81r96d81a 4432639341552

Víte, Uhersko mělo prý dosti pokrokový a liberální zákon o menšinách, který napsal ještě někdo z osmačtyřicátníků. Jenže uherský přístup k menšinám, byť na základě tohoto zákona, byl všechno, jen ne pokrokový a liberální. A k tomu byste pouze ze studia onoho zákona nedošel. Takže s tím studiem textů bych to nepřeháněl; obzvláště co se týče vyvozování reálných dopadů.

3.4.2017 8:55

M93i44r48o77s46l94a23v 75K61u53l53h83a81v84ý 5339962151

Přestože do hospody nechodím, nelíbí se mně Vaše vyjádření chlapů u piva. Na pivo nechodí jen samí dementi.

Vytahujete renomované autory, kteří relativizují nebezpečí islámské ideologie srovnáváním výsledků z chodu společnosti v islámském státě a státu s demokratickými pravidly. To je silně zavádějící. V islámském státě žijí muslimové a není pro ně zas tak velký problém dodržovat islámská pravidla a tudíž k anomáliím a sankcím dochází jen zřídka. Islámská pravidla však vyhovují především mužům; o ženách stejné mínění nemám. V těch, ve kterých se probudí kousek přirozeného lidství, mají problém. Nechtějí být zboží na prodej, nechtějí být matrací kdykoli k dispozici, nechtějí být zamotané skoro neustále do (muži) určených hadrů atd.

Státy s demokracií z takového srovnání mohou vyjít hůře a to především pro ty základní prvky zřízení, které jsou obsaženy v LZPaS. Je větší náchylnost, při respektování pravidla, že moje práva končí tam, kde práva druhého začínají, ale také je snadnější tuto hranici překračovat. Přesto, i když preferuji pevná pravidla, bych neměnil.

Ten hlavní problém je však jinde; propagátoři multikulturalismu se snaží prosazovat svůj pohled na svět i v souvislosti s islámem. Ten je proti všem ostatním kulturám a náboženství natolik odlišný, že jeho integrace není možná.

A zde je lehce prokazatelný přímo zločin evropských elit, když tuto neslučitelnost přehlížejí. A ne jen to; přehlíží i porušování zákonů, které mají garantovat a vyžadovat jejich plnění. I mustr na to dostali od evropského soudu výrokem, že právo šária je v evropském prostoru nepatřičné. A islám bez práva šária není islám!!!

3.4.2017 0:01

V93á58c84l96a20v 48K28o49h94l17í29č82e53k 1487150

Dobrý den, mohl byste ještě popsat tu ixovou osu, udávající rozsah od nuly do 25? Ztrácím se v tom, že Afghánistán je blíže k nule a SA blíže k 25. Mezi těmi zeměmi je tedy dle grafu nějaký zásadní rozdíl a to mi právě uniká.

2.4.2017 23:00

J77a47n 72B73u75r80d62a 4832459871682

Ta x-ová osa je "Islamic political culture." Vztahuje se na politický systém, tedy na stranu, která je momentálně u moci. To je tuším důvod, proč je Afghánistán tam, kde je. Ta data jsou pro devadesátá léta, kdy v Afghánistánu plus mínus sekulární vláda bojovala s mujahediny z Talibanu. Proto je podle mě Afghánistán zařazen tak neislámsky - protože jeho vláda byla sekulární; narozdíl od Saudské arábie. Teda, to si myslím.

3.4.2017 0:28

J76a39r17a 21R52a14n59k 1861306869721

Karma, konecne nekdo rozumnyR^

2.4.2017 22:17

M11i50c60h66a91l 22S96v17o80b13o68d55a 5738428666821

Hodně jste se nadřel to sesumírovat,ale je to výborně napsáno.Dobře,že jste přidal závěr Ellena Lusta-který se dá dobře použít na současnou situaci v ČR.

Tu opatrnost v závěrech bych přikládal také teoretickému vlivu,že v Islámských zemích(dle průzkumu veřejného mínění)jsou obyvatelé prodemokratičtí právě z důvodu absence demokracie(Rowley-Smith,Potrafke),ale pořád jejich výzkum vychází z veřejného mínění,které nelze brát jako důvěryhodné.Jednou ten člověk odpoví tak,v jiném časovém horizontu odpoví jinak.To ostatně vysvětlujete v závěru článku,nelze hodnotit v jednom fixním časovém bodu.R^

2.4.2017 19:02

J12a96n 73B75u40r57d14a 4702799761302

Ellen Lust je žena ;-D

S tím míněním o demokracii máte nejspíš pravdu. Ono to je rozebíráno v nějaké práci (z hlavy nedám, pardon), kde docházejí k tomu, že podpora demokracie může být vyšší jednak proto, že si k tomu dopředstaví prosperitu západních demokracií, a druhak proto, že na rozdíl od Evropanů nedělají automatické rovnítko mezi demokracií a liberální demokracií. Ale jak říkám, to je z paměti, takže jsem si to možná vymyslel.

2.4.2017 19:15

M41a48r29t68i13n 26K18a69v42k65a 4646381582342

Promiňte, zcela jistě jste si s tím dal práci, ale dovolím si několik poznámek. V roce 1976 neexistovala žádná katolická anebo protestantská země. Můžeme se bavit o zemích, kde je dominantní katolické křesťanství anebo protestantské, ale těžko na tom usuzovat že jsou křesťanské, případně katolické, či protestantské. Například v jižní Americe, která je převážně katolická, bylo několik režimů, které katolická církev odsuzovala anebo trpěla. Otázkou je také svoboda a demokracie. Podle dnešních měřítek nebyly demokratické ani antické Atény, přestože jsou kolébkou demokracie.

Další věcí je, že pokud se vrátím do historie, tak ve středověkých katolických státech, měli lidé více svobod, než v současných moderních islámských státech, kde muslimové mají stejné svobody, jako v době prvních islámských států, ale ty svobody jsou podřízeny náboženství, nikoli zákonům států.

Další, neexistuje demokratický islámský stát, který zaručuje práva všem svým občanům. I vyzdvihované státy jako Malajsie, Indonésie diskriminují občany jiné víry než je islám a všechny tyto státy mají ve svém právu islámské zákony. Zde si dovolím malou odbočku. V Evropě existovalo a existuje právo státu a církevní právo. Stát měl moc nad všemi občany, Církev jen na členy církve. Obě práva byla respektována a na stejné úrovni. Stát mohl soudit kohokoliv podle svého práva, ale pokud se jednalo někoho, kdo byl pod ochranou Církve, tak jen se souhlasem církevních autorit. Na druhou stranu církev se zabývala jen církevními věci a nikoli věcmi obecné kriminality.

V islámu nic takového neexistuje. Islám zahrnuje všechny, věřící a i podle islámu nevěřící. Ti vaši autoři a i vy sám strašně podceňujete víru muslimů a islámskou teologii.

2.4.2017 18:48

M58i67r80e14k 37P65i59n84k21a46s 7882221167686

Dal jste si s tím práci ( to oceňuji ) a nakonec z toho vybruslil jak chytrá horákyně ( přesně jako v předchozím článku ). No, mládí se sluší přiznat, že neví a hledá R^.

V 1. argumentačním odstavci převládá Price - proč graf, nesrovnává lidská práva v islámských zemích s lidskými právy v neislámských zemích a co vlastně přesně zachycuje vodorovná osa :-P ? Pak je zde zřejmě práce autorů indonéského původu a zbylá většina od skandinávských. Tedy zjednodušeně s převládajícím " neomarxismem" , který jako marxismus tvrdí, že materiální stránka je podstatou jevů a duchovní jen jejich následkem. A co když je to naopak - zaostalé země jsou proto zaostalé, že je zaostalý převládající světonázor ?

S Huntingtonem také opatrně - ten zas dodává munici opačné straně. Koho jste to jmenoval na konci článku - Jiříka z Poděbrad ( nechci se vracet, abych se náhodou nesmazal :-P ). Nu, ten dával přednost diplomacii. Ale mečem se také uměl ohánět dobře, když bylo potřeba.

2.4.2017 18:35

J42a93n 86B34u34r38d94a 4192169371372

Proč nesrovnává lidská práva v islámských a neislámských zemích je nabíledni - není to jeho cílem. Cílem bylo srovnat základní lidská práva v islámskcýh zemích a došel k tomu, že více islámu neznamená méně lidských práv. Vodorovná osa je stupeň islamisace státu. Jak přesně k tomu došel, je v té práci vysvětleno, včetně toho, co přesně se poměřuje.

Já tam toho Huntingtona dal právě proto. Mohl jsem to napsat tak, že by tam byly práce jen na jednu stranu a bylo by jich více, ale to nebylo záměrem.

Ad hominem na autory se necítim povinen komentovat.

2.4.2017 19:10

M97i68r71e86k 16P80i65n35k55a70s 7532871617196

Pokud se Vás i slušný názor na způsob úvahy a psaní dotýká, tak si radši příště zavřete diskuse.

2.4.2017 20:11

J43a64n 75B20u69r44d54a 4582379641152

Nedotýká; jenom nehodlám přistoupit na poměřování toho, čí názor je a priori bezcenný.

2.4.2017 20:21

P10e14t52r 46T86o68m54e74k 1456932700721

Uf...........

2.4.2017 18:02

M60i86l18a92n 12T10e41l14a95ř28í61k 6470325246535

Chápu dobrý úmysl, ale nešlo by to zkrátit ?

2.4.2017 17:54



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.